Czym jest kreatyna i co warto o niej wiedzieć?

Słowo kreatyna wywodzi się z greckiego wyrazu kreas, który oznacza mięso. Została ona odkryta w 1823 roku przez francuskiego chemika Michela Eugène’a Chevreula jako jeden ze składników mięśnia szkieletowego. Kreatyna należy do organicznych związków chemicznych, a w jej elementach strukturalnych znaleźć można guanidynę i kwas octowy. 

Gdzie występuje kreatyna?

98% kreatyny występującej w ludzkim organizmie zlokalizowane jest w mięśniach. Jej małe ilości znaleźć można także w mózgu, nerkach, wątrobie oraz jądrach. Dorosła osoba o masie 70kg powinna dostarczać organizmowi 2g kreatyny w ciągu jednej doby. Połowa tego zapotrzebowania jest syntetyzowana z aminokwasów, natomiast druga część pobierana jest z pożywienia. Do najlepszych źródeł tego związku należy mięso (1g na 250g świeżego mięsa) oraz ryby np. śledzie. 

Jakie są podstawowe funkcje kreatyny?

  • Stymulacja syntezy protein w mięśniach
  • Podtrzymywanie odpowiedniego poziomu ATP
  • Zwiększanie uwodnienia komórki mięśniowej
  • Pobudzanie wzrostu tkanki mięśniowej
  • Wsparcie syntezy białek

Kreatyna jako suplement diety

Kreatyna to jeden z najczęściej stosowanych przez sportowców suplementów. Na rynku znaleźć ją można pod różnymi postaciami. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • Monohydrat kreatyny – połączenie cząsteczki kreatyny z cząsteczką wody, świetny wybór dla osób, którym zależy na szybkim przyroście mięśni
  • Fosforan kreatyny – ufosforylowana postać związku, dobrze sprawdza się zażycie jej tuż przed wysiłkiem
  • Jabłczan kreatyny – połączenie kreatyny z kwasem jabłkowym, efekty pojawiają się później niż w przypadku monohydratu 

Kreatyna Olimp 1250

Produkt ten zawiera kreatynę w postaci wspomnianego wcześniej monohydratu. Jego zawartość w jednej porcji (4 kapsułki) wynosi 5000mg, z czego aż 4400mg stanowi sama kreatyna. Preparat ten został wielokrotnie przebadany, a jego stosowanie jest całkowicie bezpieczne dla organizmu. Ten suplement diety przeznaczony jest dla osób aktywnych fizycznie oraz sportowców wyczynowych. Sprawdzi się zarówno w przypadku sportów wytrzymałościowo-siłowych jak i szybkościowo-siłowych. Zalecana dzienna porcja Kreatyna Olimp 1250 https://swiatsupli.pl/kreatyna-olimp-creatine-1250-400kaps/p1130 wynosi 4 kapsułki. Najlepiej stosować ją przed treningiem, a w przypadku przerwy od aktywności w godzinach, w których zazwyczaj wykonywane są ćwiczenia. Preparat należy popić dużą ilością wody. 

kreatyna olimp 1250

Jakie są plusy stosowania kreatyny?

Nie bez powodu osoby uprawiające sporty sylwetkowe niezwykle często sięgają po ten suplement. Dzięki swoim anabolicznym właściwościom pozytywnie wpływa na tempo przyrostu masy mięśniowej. Kreatyna Olimp 1250 wspomaga także obudowę ATP, dzięki czemu trening może być zdecydowanie intensywniejszy i dłuższy, a następujące po nim zmęczenie znacznie mniej odczuwalne. Warto zwrócić uwagę na miostatynę – białko zlokalizowane w mięśniach, które hamuje rozwój ich masy. Z badań wynika, że kreatyna może doprowadzić do zahamowania lub opóźnienia tego procesu. Suplement ten należy do najlepiej przebadanych produktów tego typu dostępnych na rynku. 

Kreatyna Olimp 1250 to skuteczny i bezpieczny dla organizmu suplement, który sprawdzi się u osób uprawiających różnego rodzaju sporty – od kulturystyki po kolarstwo. Atrakcyjna cena, łatwa dostępność i szeroki wybór produktów sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. Należy jednak pamiętać, że podstawę zawsze stanowi systematyczny wysiłek fizyczny, a sama suplementacja nie zapewni wyczekiwanych efektów. Uzupełnienie treningów o stosowanie kreatyny sprawi, że Twoje wyniki staną się jeszcze bardziej satysfakcjonujące!