Czy warto przyjmować białko na noc?

Białka wolno wchłanialne uwalniają się stopniowo i powoli. W ten sposób można na zdecydowanie dłużej zatrzymać katabolizm. Nie wszyscy mają świadomość, że kortyzol, czyli hormon stresu zdecydowanie zwiększa się podczas snu. Jest to jeden z powodów, dla którego wolno wchłanialne białka np. kazeina powinno się przyjmować przed pójściem spać.

Dlaczego osoby trenujące powinny spożywać białko?

Należy koniecznie zdawać sobie sprawę, że białko w organizmie człowieka jest podstawowym budulcem praktycznie wszystkich narządów. Ponadto wchodzi w skład enzymów, przeciwciał i hormonów. Dzięki właściwej ilości białka w organizmie można cieszyć się szybszą przemianą materii. Z kolei osobom uprawiającym sport pomaga w regeneracji i budowie masy mięśniowej.

Jakie białka wolno wchłanialne rekomenduje się przyjmować przed pójściem spać?

Kazeina micelarna

Warto mieć świadomość, że jest to naturalna forma kazeiny, którą można znaleźć w mleku. Część naukowców jest nawet zdania, że kazeina micelarna jest jedynym białkiem, które oddziałuje w tak zdecydowany sposób na zatrzymanie rozpadu tkanki mięśniowej. Do zalet kazeiny micelarnej trzeba także zaliczyć antykataboliczne działanie, a także fakt, że jest bardzo wolno trawiona przez organizm. Jest to powód, dla którego rekomendowane jest przyjmowanie jej przed pójściem spać. Trzeba także podkreślić, że białko na noc działa świetnie na regenerację.

Koncentrat białka

Jest to serwatka białka pochodzenia zwierzęcego. Warto zaznaczyć, że koncentrat białka obecnie ma bardzo dużo opcji smakowych, jest zatem świetnym rozwiązaniem do różnego rodzaju wypieków. Jest to także obecnie najbardziej popularna forma białka dostępna na rynku.